Často můžeme zaslechnout od zkušených mechaniků, že francouzské vozy, v našem případě Peugeot 206, jsou problematické, a to zejména díky zadnímu zavěšení. Možná že právě vy zvažujete koupi starší 206-tky a sami si říkáte, zda li děláte dobře. Proč je často zadní náprava démonizována a jsou s ní často spojena různá poškození zadní nápravy Peugeot 206. Je to důvod proč zvolit jiný vůz?
Co je zadní náprava
Jaké jsou důvody poškození zadní nápravy
Kde opravit zadní nápravu
Co je zadní náprava
Zadní náprava je typ zadního torzního zavěšení, konstruována na bázi tyče, která spojuje obě kola. Je připevněná k tělu auto za pomocí speciálních kloubů, což poskytuje dostatečnou pružnost konstrukce. Nezabírá mnoho místa a dá se snadno zapustit do konstrukce. První část se dá snadno demontovat a vyměnit snadněji poškozené komponenty. Zadní nápravu naleznete ve většině francouzských vozů, stejně jako v dalších vozidlech různých značek. Provoz po horších komunikacích výrazně zkracuje životnost zadní nápravy. Výměna zadní nápravy není složitým úkonem, doporučíme vám však navštívit specializovaný servis. Jak tedy poznáte, že vaše zadní náprava Peugeot 206 potřebuje servis, nebo dokonce výměnu? Jak tedy chránit vůz a hlavně sebe před případným selháním komponentu?
Jaké jsou důvody poškození zadní nápravy Peugeot 206?
Nebudeme chodit kolem horké kaše, jednoznačně záleží na cestách kde a jak se vůz využívá. Horší cesty znamenají větší nápor a opotřebení. Selhání má několik stádií. V prvních stádiích je poškození zadní nápravy Peugeot 206 velice těžko pozorovatelné. Jakmile je poškození již viditelné, probírali jsme v tomto článku, je již zadní náprava v konečném stádiu své služby.
Nejběžnější příčina postupného selhání zadní nápravy je poškození těsnění jehlových ložisek, které se těžko detekuje. Vlastně je nezjistitelné dokud auto nezvednete v dílně na zvedák a neprohlédnete jej. Obvykle se tomu nevěnuje pozornost, takže se náklady na opravu zvětší hlavně díky tomu, že dojde k poškození dalších částí. To je právě ten správný důvod k pravidelným revizím v autoservise. Popsali jsme to již dříve (celý článek zde), ale pokud začnete slyšet zvuky připomínající klepání, skřípání, je náprava poškozena. Posledním stádiem je snížení výšky vozidla, které je oběcně popsáno zde. V tomto případě je vůz nepojízdný a musí být odtažen. Jediná záchrana je repase stávající, nebo kompletní výměna zadní nápravy Peugeot 206 za nový díl.
Kde spolehlivě nápravu vyměnit?
Vyměnit si díl sami, a nebo svěřit opravu specialistovi. Nutno podotknout, že tento specifický typ zavěšení vyžaduje nejen znalost, ale také vybavení. Neodborný zásah může vést k dalším problémům jako pokřivení kyvných ramen, nosné trubice, nebo poškození závitů. Z počátku se může zdát, že je vše v pořádku. Životnost nápravy bude však zkrácena. Ano, nemusí to být pravidlem, oprava se může podařit. Poměr kladů a záporů je takový, že převyšuje náklady na opravu v autorizovaném servise. Nejedná se jen pouze o peníze, ale o vaše bezpečí na cestách. Nápravu Peugeot 206 a také vše z eshopu vám doručíme kamkoli si zvolíte. Pokud jste mimo náš dosah, zvolte raději autoservis. Nápravu doručíme přímo i tam. Je to zajisté bezpečnější a spolehlivější varianta.
Na konci bychom chtěli poznamenat, že Peugeot 206 je spolehlivý „držák“. Rozhodně má význam jej pořídit. Zadní náprava je vyměnitelný díl a klady vozu vzhledem k pořizovací ceně daleko převyšují nedostatky. Detailně se o 206 budeme zabývat příště.