Výměna silentbloku zadní nápravy

Výměna silentbloku zadní nápravy

VÝMĚNA SILENTBLOKU ZADNÍ NÁPRAVY-KROK ZA KROKEM

Výměna silentbloku zadní nápravy není zas tak složitá a nákladná, jak se může zdát. Jak na to se dozvíte v našem novém článku krok za krokem.

Výměna silentbloku zadní nápravy

JAK DEMONTOVAT SILENTBLOKY

Pokud chcete vyměnit silent bloky zadních náprav, musíte nejprve bezpečně zvednout auto, abyste k němu měli volný přístup. Následně vyjměte kola a odšroubujte zadní tlumiče. Zadní náprava by neměla při demontáži brzd viset, dbáme na to, aby byla předem řádně podepřena. Samotná demontáž je nejméně vděčná činnost celého procesu výměny. Šrouby jsou velmi dobře chráněny a jejich odšroubování se zpočátku může zdát nemožné. Jejich demontáž je ovšem nutná, abychom mohli přejít k dalším krokům. Po vyjmutí šroubů odšroubujte víčko plnícího otvoru brzdové kapaliny a kabely. Spojte tyč s korektorem a čtyřmi kusy vstupujících do korektoru. Potom pomocí brzdového pedálu uvolněte veškerou brzdovou kapalinu. Je nutné to provést velmi pečlivě, aby se zajistilo, že během další práce neunikne žádná kapalina.
Po odstranění korektoru můžete pokračovat v odšroubování nosníku fixovaného dvěma dlouhými šrouby. Podepřete jej a vytáhněte stará pouzdra torzních tyčí, můžete si pomoc třeba kladivem (staré kaučuky vyhoďte). Je důležité si dobře pamatovat umístění objímky, tedy její polohu a výstupek v objímce. Po vyjmutí dílu by se měly dutiny vzniklé při demontáži obrousit smirkovým papírem.

VÝMĚNA SILENTBLOKU A TORZNÍ TYČE

Uložení a silentblok samotny musí být řádně promazáno a zasunuto do určeného místa. Zvláštní pozornost věnujte tomu, aby bylo nastaveno přímo a do přesné hloubky uložení. Potom přidáme kónické pouzdro a namontujeme ho tak, aby vyčnívalo do stejné hloubky jako staré pouzdro. Poté namažte střed pouzdra a šroub. Na něj položte tyč, kterou jste před tím mírně dotáhli.

Zadní náprava by měla být montována v opačném pořadí než při demontáži. Rovněž se vyplatí zkontrolovat, zda brzdové hadice nekorodují, a také natřít zadní nápravu prostředkem na ochranu proti korozi. Odvzdušněte brzdy, nasaďte kola a spusťte auto dolů. Důležité je, aby šrouby zadní nápravy byly utaženy ve stejné poloze, jak auto stojí na zemi. Náprava pracuje jemně nahoru a dolů, pokud by byl utažen okamžitě po upevnění (tj. ve vzduchu), pouzdra by se rychle opotřebovala.

ZADNÍ POUZDRA-ZNÁMKY OPOTŘEBENÍ

Standardně by měla zadní náprava snadno vydržet přibližně 200 tisíc kilometrů. U některých správně používaných a servisovaných vozů až dvakrát tolik. Musíte si však uvědomit, že torzní náprava nebo její jednotlivé komponenty mohou kdykoliv selhat. Jak zjistit, zda li se silentbloky opotřebovaly nebo poškodily? Nejdůležitějšími příznaky jsou všechny druhy klepání a zvuků přicházející z auta při jízdě po nerovném povrchu. Měli bychom také věnovat pozornost naklonění horních nebo dolních částí zadních kol směrem ke karoserii a naklonění celého vozu do strany nebo dozadu. Důležitou známkou poškození je také nerovnoměrné opotřebení běhounu (vzorku na kolech) a nejisté chování automobilu v zatáčkách.

Jak se vyhnout opotřebení těchto dílů? Dejte si pozor na zasažení zadních kol o obrubník při parkování, přetížení automobilu, ježdění na starých gumách, jízda po nerovných silnicích nebo korozi.
Proto, pokud je to možné (ne vždy máme možnost ovlivnit trasu), stojí za to pokusit se vyhýbat se těmto vlivům a jezdit s automobilem opatrně.

Nákupní košík
Přejít nahoru